LPC3 és la versió 3.0 de La Porta Clàssica. Un mitjà de comunicació molt proper a la realitat musical i artística més innovadora que difon i fomenta les noves iniciatives i grups creatius emergents, i que és sensible a l'opinió i les tendències del públic
Ofèlia Roca 21-07-2009
Gran Teatre del Liceu, 21 de juny de 2009
Al Liceu es va viure una vetllada com les descrites fa temps, amagada en gairebé l’oblit, amb els aplaudiments interminables, amb paperets i rams que volaven des del quart i cinquè pis,amb els seus bisos generosos, amb la sortida dels artistes una i una altre vegada en acabar el recital... i el més important de tot: el gran recital que va ser interpretat per una cantant de les que ja no queden, amb una combinació d’una veu única i irrepetible, un domini de la veu absolutament aclaparador, una presència i un magnetisme inusuals, una entrega i emoció absoluta en cantar, i una grandíssima musicalitat. I... a sobre, per adobar-ho tot plegat: acompanyada al piano pel gran music Fiedrich Heider.
El recital va començar amb uns exquisits lieder de W. A. Mozart on Edita Gruberova va escalfar motors d’una manera fantàstica.
Va prosseguir i cloure la primera part amb els lieder de F. Schubert interpretats d’una manera magistral i amb un acompanyament al piano totalment impressionant. S’ha de destacar el “Gretchen am Spinnrade” cantat d’una manera absolutament incendiària i sensitiva. Per acabar: els Lieder de Schubert, amb el fantàstic lied “Der Hirt auf dem Felsen”, amb la col·laboració del clarinetista Juanjo Mercadal, interpretat d’una manera molt fresca i musical. Tota una delícia.
La segona part va començar amb vuit cants d’amor de A. Dvorák on Gruberova els va enfocar amb passió i entrega. Molt adient ja que és una musica molt sentida, com caracteritza a la música txeca.
El recital programat va cloure amb un recull de Lieder de Richard Strauss, on la cantant i pianista varen estar realment esplèndids, ja és tradició habitual i de tots és sabut que ells dos són uns grans intèrprets d’Staruss.
Fora de programa varen obsequiar al públic amb partitures de Linda de Chamonix, Beatrice di Tenda, el Rap Panat i La Golondrina on Edita Gruberova va provocar el deliri de tots els assistents.
Carregant...