Delicat com el vidre

Josep Pascual 06-12-2012

Amarante. Airs de cour de Bésard, Richard, Lambert, Hyugens, Vallet, Hotman, Gaultier, Bastide, De Machy i Dubuisson

Céline Scheen, veu; Eduardo Egüez, llaüt i tiorba; Philippe Pierlot, viola

Flora, 2012

-El llibret d'aquest CD és molt bonic i està molt ben fet però, tret de les informacions imprescindibles - llista de pistes, textos cantats i dades de l'enregistrament - no trobem res més, ni cap comentari de les obres que conté ni cap notícia sobre els intèrprets. Certament els intèrprets són prou coneguts: la veu de Céline Scheen, sempre exquisida; les cordes pinçades d'Eduardo Egüez, tot un mestre en aquest camp, i la viola d'un altre ja vell conegut, Philippe Pierlot. Tots tres ens ofereixen un reguitzell d'airs de cour de diversos autors que es mouen entre el segle XVI i el XVII, època de trànsit, de canvis estilístics i de sensibilitat, però que en comptes de les angoixes i conflictes que trobem en altres trànsits - com el del XIX al XX, fins i tot en aquelles músiques més aparentment optimistes - ens aporten un gaudi que es mou entre la melancolia i el recolliment, entre la pura bellesa més contemplativa i un lirisme d'alta volada que s'expressa amb delicadesa. Música refinada que demana intèrprets exquisits, sense ganes d'impressionar, sense falsos virtuosismes. Aquí tot és poètic i delicat, tant que a la més mínima inconsistència semblaria que hagués de trencar-se. Els intèrprets ja saben que tenen entre mans peces de vidres i van molt amb compte de no trencar-les. Les poleixen, ens les acosten a la llum, les acaronen i ens les mostren en tota la plenitud de la seva bellesa. Això és el que ens ofereix aquest disc, un d'aquells discos als quals convé tornar de tant en tant per ser una mica més feliços.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris. Fes el primer!

L'enquesta

Carregant...

Em critiques?

Fas un concert i t'agradaria que un dels nostres crítics vingués a escoltar-lo? Omple el formulari!